شرکت خزرفن

ساخت وبلاگ

 کاربرد فن سانتریفیوژ در صنعت :

از کارخانه های کوچک گرفته تا کاربردهای صنعتی سنگین ، فن سانتریفیوژ استفاده گسترده ای در جمع آوری گرد و غبار و فرآیند دفع گرد و غبار دارند. غبارپاشی نیاز به طیف گسترده ای از انواع فن سانتریفیوژ دارد که بر روی اصول سیستم فشار نوع و سیستم نوع افسردگی کار می کنند. به عنوان مثال ، در صنعت چوب که به سیستم های نوع فشار مورد نیاز است ، اغلب از فن سانتریفیوژ با تیغه های شعاعی برای انتقال ذرات گرد و غبار به طور مستقیم از طریق فن استفاده می شود. فرآیند دفع گرد و غبار همچنین می تواند از نوع سیستم می باشد که در آن فن سانتریفیوژ دارای شیب عقب ، هوا یا هوای تیغه مسطح در بالای سیکلون در کوره یا درون سیستم فیلتر نصب شده اند تا ذرات موجود در هوا را خارج کنند .  

  • انتقال مواد

نوع فن سانتریفیوژ مورد نیاز برای انتقال به چگالی ماده منتقل شده در فرایند صنعتی بستگی دارد. از آنجا که فرایندهای صنعتی نیاز به انواع مختلفی دارند که از طریق روشهای مختلف عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرند ، فن سانتریفیوژ باید سرعت کافی هوا را برای حرکت مواد و انتقال آن به نقطه مقصد تولید کند. فن های سانتریفیوژ معمولی که در کار با مواد مورد استفاده قرار می گیرند ، فن های رادیال فشار قوی یا فن چرخ دستی واژگون کننده بخاری صنعتی هستند. اگر مواد مورد استفاده یا انتقال آن سبک و خشک مانند گرد و غبار چوب ، آرد و غیره باشد ، می توان آنها را مستقیماً از طریق سیستم انتقال داد. اما اگر از پودرهای فله ای و مواد دیگری مانند گلوله های پلاستیکی ، تراشه های چوب ، دانه ، گرد و غبار اره و غیره استفاده شود ، به طور غیر مستقیم انجام می شود که در آن از فن سانتریفیوژ با جریان هوا مورد نظر استفاده می شود تا مواد را در جهت مورد نیاز منفجر کنند.

  • خنک کننده

پنکه های گریز از مرکز انواع مختلفی در کاربردهای کاهش حرارت در صنایعی که هوای سرد برای خنک کردن مواد صنعتی دمیده می شود ، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، از فن سانتریفیوژ خنک کننده در صنعت سیمان برای دمیدن هوای خنک استفاده می شود تا دمای کلینکر از درجه حرارت بالا تا پایین (به طور معمول از 1500 درجه سانتی گراد به 100 درجه سانتیگراد) کاهش یابد. به طور مشابه ، فن سانتریفیوژ با وظیفه سنگین برای خنک کردن دیواره های اجاق گاز و کاهش دمای مواد شیشه کاربردهای وسیعی را در صنعت شیشه پیدا می کنند. هنگامی که شیشه های مایع از اجاق ها در قالب های مختلف مانند تولید بطری توزیع می شوند ، فن های فشار قوی برای خنک کننده قالب نصب می شوند. به همین ترتیب ، در صورت تهیه شیشه مسطح ، فن سانتریفیوژ با حجم بالا با فشار متوسط ​​اغلب برای خنک کننده استفاده می شوند. فن سانتریفیوژ رایج که به عنوان پنکه های خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرند ، هوای فویل ، فن شعاعی شیب دار یا فشار بالا هستند.

شرکت خزرفن...
ما را در سایت شرکت خزرفن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خزرفن khazarfan بازدید : 225 تاريخ : شنبه 19 بهمن 1398 ساعت: 13:18

خبرنامه